DAGENS HADITH

"Allah, Ärad och Upphöjd sade; Om du skulle komma till Mig med synder som motsvarar nästintill hela världen och möta Mig utn att ha satt någon vid Min sida skulle Jag ha kommit till dig med lika mycket förlåtelse"



Mashallah. Tycker den här hadithen är bland de bästa, visar verkligen hur barmhärtig och förlåtande vår älskade Gud är.

"When the world pushes you down to your knees, your in the perfect position to pray"

Tjena Mors!!!!!!!!!!!!
nevars, klockan börjar närma sig 6, och ärligt talat vet jag inte varför jag inte sitter med huvudet nerböjt framför min äääälskade kemi kurs B bok och pluggar in en massa underbara reaktioner? istället sitter jag då här och lyssnar på koran lite då & då. Justja, har ju kursprov i kemi på onsdag inshallah. Ne men nu ska jag fortsätta äta mina älskade ostbågar & munkar, eheheh tjockisen nr.1 här va? aja, puss. <3
mhhhhm, dessa munkar kom min älskade pappa precis hem med,  hahah ser ni den stora tuggan jag tog av den gula? uääääh, den var inte god :( fast ääälskar dem här man köper från riktiga munkställen & inte dem där gamla hårda som finns i konsum hihihi <3

Bland den mäktigaste versen i koranen!


WORD!

"Folk tror att allt är haram (förbjudet), förutom det Gud har sagt är halal (tillåtet). Men egentligen är det tvärtom, allt är halal, förutom de saker Gud har sagt är haram."


Domedagen?

Kan inte fatta alla dessa människors tankar om att jorden skulle gå under idag? För det första, så kan inte en inkompotent man hitta på & bestämma sig för ett datum då jorden ska gå under, utan det är endast Allah. Det finns grymt många tecken på den sista timmen i Koranen, och många tecken har inte kommit ännu. En sak som står skrivet i Koranen är att domedagen kommer vara på en fredag.
______________________________________________________________________________________________
"As you can see a huge earthquake\ tsunami hit japan 8.9 on the richter scale. All the earthquakes mentioned in the quran has already happened. We are nw living within the last years as a muslim its time for us to pray for forgivness focus on the deen and turn to Allah before its too late you might just read this n think owell but wen the time cums n its too late u cnt say owell ulle cry to Allah n beg him to pray. Ppl die evryday nt knowing wen ur still standin Dnt get to attached to this world its only temporary. Turn to Allah before its too late dnt cry later I've warned u....
because of the earthquakes Experts say that this will lead to a formation of a new island. If you remember the prophet PBUH had once quoted that Dajal is imprisoned on an island towards the west. It is also quoted that the year before Imam Mehdi’s arrival there will be a Lunar and Solar eclipse. This has already happened. #Judgment day is close.!!
their is only a few signs left, so people make due's an pray to allah before its to late !! 
Send this to all the muslims its time for an awakening call!"
________________________________________________________________________________________________



kan ni fråga er själva; "Varför står denna moské kvar när ALLT annat har förstörts? Jahaaa, av en slump? Den kanske var byggd av starka metall material? Nejnej, detta händer varje gång en tsunami sker, sök t.o.m på google "tsunami mosque" så kan ni själva se mer saker med egna ögon, pusss babiesss

RSS 2.0